Αλήθεια, τί
φυσικότερο από το να φυλάνε νύχτα τα πρόβατά τους στα βουνά μερικοί ποιμένες
,για να μην τους τα φάει ο λύκος;
Και τί φυσικότερο ,
όταν άκουσαν μια ολόκληρη στρατιά αγγέλων να υμνούν τον Θεό και να λένε: «Δόξα ἐν
ὑψίστοις
Θεῷ
καὶ
ἐπὶ
γῆς
εἰρήνη
ἐν
ἀνθρώποις
εὐδοκία»
, να θελήσουν να ιδούν τι συμβαίνει;
Και τί φυσικότερο από
το να τρέξουν αυτοί που πηδούσαν τα λαγκάδια σαν τα αγριοκάτσικα που εποίμαναν,
να ιδούν τον Θεό, που, όπως τους είπε ο άγγελος , κοιμόταν στο παχνί ενός
σπηλαίου – σταύλου, με μορφή νεογέννητου βρέφους;
Και τί ακόμη φυσικότερο , από το ότι Τον προσκύνησαν;
Πράγματι, τί φυσικότερο;
Αν ήσουν συ στην θέση
των ποιμένων της Βηθλεέμ , και αξιωνόσουν να ακούσεις την υμνωδία των αγγέλων και να ιδείς τον άγγελο
και να σου αποκαλύψει το μέγα μυστήριο της ενανθρωπίσεως του Θεού, τί θα
έκανες; Δεν θα έκανες το ίδιο; Και αν όχι , η ενέργειά σου δεν θα ήταν
δαιμονιώδης , μαρτυρία και απόδειξη κάποιας τρομερής και πρωτόφαντης
εθελοτυφλίας;
Ένας φιλόσοφος, ο Πασκάλ,
λέγει : Ο άνθρωπος πιστεύει με απλότητα και φυσικότητα. Και αγαπά με απλότητα
και φυσικότητα . Η απιστία και το μίσος είναι πλαστά και τεχνητά. Και κάτι
ακόμη. Είναι και αφύσικα. Ή, μάλλον καταστάσεις «ανώμαλες», διαστροφές!
Αλήθεια! Μήπως είναι
έτσι τα πράγματα; Θέλεις να το ιδείς αυτό καθαρά και να το διαπιστώσεις;
Σκέψου. Έχεις το
θάρρος να πας να ιδείς τον Χριστό στη φάτνη; Μπορείς να πας κοντά Του; Μήπως
υπάρχει κάποιο τείχος , που σε χωρίζει από την φάτνη; Κάποιο πάθος , κάποια βρώμικη
επιθυμία;
Αν ναι, η άρνησή σου
να πας κοντά Του είναι φυσική; είναι απλή; Ή μήπως είναι αφύσικα ανώμαλη,
διεστραμμένη; Βλέπετε; Οι ποιμένες είχαν απλότητα και φυσικότητα. Γι’ αυτό και επίστευσαν και είδαν
.
Η απλότητα και η
φυσικότητα είναι η συνισταμμένη της καθαρής συνειδήσεως. Ή μήπως όχι; Για
ρώτησε με απλότητα και φυσικότητα την καρδιά σου!
Ναι. Γι’ αυτό λέμε,
ότι πρέπει να κάμωμε την καρδιά μας φάτνη, να κατοικήσει ο Χριστός. Τότε η
φάτνη μεταβάλλεται. Γίνεται ουρανός και θρόνος.
Μυστήριον ξένον ορώ
και παράδοξον!
Ουρανόν το σπήλαιον.
Θρόνον χερουβικόν την
παρθένον.
Την φάτνην χωρίον,
εν ω ανεκλίθη ο
αχώρητος,
Χριστός ο θεός.
Ναι, «ου του παντός»
, να μπορεί να τον πιστεύει και να τον δοξάζει!
Πηγή: «Δίψα για ζωή»
Μητροπολίτου Νικοπόλεως
ΜΕΛΕΤΙΟΥ
Έκδοση
Ιεράς Μητροπόλεως
Νικοπόλεως
Πρέβεζα 2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου