«Η αγία Αγνή καταδικάσθηκε να κλεισθεί σε οίκον ανοχής. Εκεί όμως όσοι την πλησίαζαν μούδιαζαν και η σαρκική τους όρεξη έσβηνε και έπεφταν κάτω σαν νεκροί… Ένας υπερήφανος τύπος την πλησίασε με πολλή θρασύτητα , αλλ’ ω του θαύματος, έπεσε αμέσως κάτω νεκρός!
Ο άρχοντας , εξοργισμένος, την ρώτησε:
- Πες μου πώς θανάτωσες τον νεανίσκο; Και εκείνη του είπε:
- Όταν διέταξες να με ατιμάσουν, ενώ με οδηγούσαν στο πορνοστάσιο, με ακολούθησε ένας λευκοφορεμένος νέος, ο οποίος μπήκε μαζί μου στο εργαστήριο του διαβόλου και έμενε δίπλα μου. Αυτός ενέκρωνε την σαρκική επιθυμία όσων με πλησίαζαν και αυτός θανάτωσε τον νέο, πριν ακόμη αυτός με ακουμπήσει…
- Και ποιος είναι εκείνος που σε βοήθησε; Και η Αγία είπε:
- O Κύριός μου και Θεός μου έστειλε τον Άγγελον και με προστάτευσε από κάθε ατίμωση»
( Συναξάρι 21 Ιανουαρίου ) .
Οι οίκοι ανοχής είναι χώροι καταδίκης! Όσοι επισκέπτονται τους χώρους αυτούς έχουν την εντύπωση ότι είναι «απελευθερωμένοι». Στην πραγματικότητα όμως είναι δούλοι των παθών τους και επομένως ανελεύθεροι άνθρωποι.
Οι οίκοι ανοχής είναι εργαστήρια του διαβόλου. Την επίσκεψη στους χώρους αυτούς διευκολύνει ασφαλώς η αλλοτρίωση της συνείδησής τους, ωστόσο τους ενθαρρύνει και ο διάβολος, ο οποίος ενδιαφέρεται να πολλαπλασιάζει τους δεσμίους του.
Στην περίπτωση της αγίας Αγνής, τα πράγματα λειτούργησαν διαφορετικά. Η Αγία καταδικάσθηκε και κλείσθηκε α κ ο ύ σ ι α σε οίκο ανοχής. Διατηρώντας ελεύθερη τη συνείδησή της, ήταν μια ελεύθερη ύπαρξη μέσα στον οίκο της καταδίκης της.
Την εν Χριστώ ελευθερία της την προστάτευε ο ίδιος ο Χριστός, με τον Άγγελό του. Ο Χριστός πραγματώνει τις δικές μας επιλογές και αποφάσεις. Και μέσα ακόμη στη φωτιά αν ρίξουν τον πιστό, ο Χριστός θα τον διασώσει .
Την είσοδο στους χώρους της αμαρτίας διευκολύνει βέβαια ο διάβολος, εμποδίζει όμως ο Χριστός. Ο διάβολος διευκολύνει τους ανθρώπους να αμαρτάνουν. Ο Χριστός όμως προστατεύει τους δικούς του από τις παγίδες του διαβόλου. Εάν ο διάβολος , που είναι εχθρός του ανθρώπου στήνει ομορφοστολισμένες παγίδες για να τον διευκολύνει στην αμαρτία, ο Χριστός που είναι φίλος και σύμμαχος του πιστού ανθρώπου έρχεται και τον σώζει από τα δόντια του λύκου. « Η ψυχή ημών ως στρουθίον ερρύσθη εκ της παγίδος των θηρευόντων», ομολογούσε ο Δαβίδ ( Ψαλμ. 123, 7 ) .
Από το βιβλίο: «+ Μητροπολίτου Αχελώου
ΕΥΘΥΜΙΟΥ (Κ. ΣΤΥΛΙΟΥ)
ΟΙ ΑΕΤΟΙ
Ορθόδοξο Θεολογικό Αγιολόγιο»
ΕΚΔΟΣΕΙΣ: ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΣΤΕΓΗ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2011
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
►
2014
(206)
- ► Σεπτεμβρίου (37)
- ► Φεβρουαρίου (18)
- ► Ιανουαρίου (30)
-
►
2013
(295)
- ► Δεκεμβρίου (36)
- ► Σεπτεμβρίου (29)
- ► Φεβρουαρίου (14)
- ► Ιανουαρίου (16)
-
►
2012
(185)
- ► Δεκεμβρίου (19)
- ► Σεπτεμβρίου (24)
- ► Φεβρουαρίου (5)
- ► Ιανουαρίου (10)
-
▼
2011
(208)
- ► Δεκεμβρίου (21)
-
▼
Οκτωβρίου
(28)
- Καινή Διαθήκη
- Η πολύχρονη προσευχή του Ισαάκ
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ
- Το κοινωνικό πρόβλημα : Πρόβλημα Αγάπης και Εγκράτ...
- Οι βιοτικές ασχολίες και η πνευματική ζωή. Το άγχος.
- Ζήλος «ου κατ’ επίγνωσιν»
- ΠΩΣ Ν’ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
- Τι δεν πρέπει να ζητά ο προσευχόμενος
- "Η αδελφή μου η μοναχή"
- Για τους διορατικούς γέροντες
- Οι ηδονές της γεύσης
- Η αφθαρσία του σώματος
- “ H «ευχή» μέσα στον κόσμο”
- Πώς θα έχουμε πνευματική ωφέλεια από τις βιοτικές ...
- Η Γλώσσα θέλει Χαλινάρι
- Ο στάρετς ιατρός ψυχών και σωμάτων
- ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΕΞΙΚΑΚΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΑΟΤΗΤΑ
- Όσιος ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ο έγκλειστος
- Αίτια της διαστροφής των παιδιών. Οι παιδοκτόνοι γ...
- Το Ευαγγέλιο της Κυριακής
- Τα σχόλια και οι κρίσεις των ανθρώπων. Η ανάγκη κα...
- Αυτοί που εργάσθηκαν στην Εκκλησία χωρίς καθέδρες ...
- Μέσα στο Εργαστήριο του διαβόλου
- Μικρή επιστολιμαία πραγματεία περί νοεράς προσευχής
- Η «εν Χριστώ» ζωή είναι ζωή θυσίας
- Γιά τη νήψη
- Συμβουλές και θαυμαστά γεγονότα από την ζωήν του Γ...
- Η μονολόγιστη ευχή
- ► Σεπτεμβρίου (22)
- ► Φεβρουαρίου (13)
- ► Ιανουαρίου (13)
-
►
2010
(43)
- ► Δεκεμβρίου (12)
- ► Σεπτεμβρίου (3)
- ► Ιανουαρίου (8)
-
►
2009
(25)
- ► Δεκεμβρίου (2)
- ► Σεπτεμβρίου (17)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου