Πέμπτη, 6 Σεπτεμβρίου 2012

Γέρων Αμβρόσιος Λάζαρης- Λόγοι




ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
Λόγοι

………..
-         Γέροντα, λέγονται κάποιες φορές ιστορίες δυσάρεστες για μερικούς μοναχούς στο Άγιον Όρος. Τι γνώμη έχεις;
-         Παιδί μου, οι μοναχοί είναι άνθρωποι . Υπάρχουν και καλοί και κακοί. Εμείς θα έχουμε πυξίδα στη ζωή μας τους καλούς, σαν τον Γέροντα Παϊσιο, τον Γέροντα Πορφύριο, τον Γέροντα Ιάκωβο. Δεν είμαστε άξιοι να κρίνουμε κανέναν, ούτε τους κακούς. Μπορεί ένας αμαρτωλός να πει αύριο ένα «ήμαρτον» και να τον συγχωρήσει ο Θεός και να πάει πιο γρήγορα στον Παράδεισο από σένα. Γι’ αυτό ,μην κρίνεις.




-         Γέροντα, και ανάξιος να είναι ο ιερέας , ο Κύριος ευλογεί τη Θεία Λειτουργία;
-         Ναι, ο Κύριος. Είναι ο Άγγελος Κυρίου που ήρθε και ευλόγησε. Από τον Χριστό πήρε άδεια ο Άγγελος, κατέβηκε και ευλόγησε και τον ανάξιο ιερέα.
-         Εσείς οι ιερείς τα βλέπετε αυτά;
-         Τα βλέπουμε.
-         Και ακούτε τη φωνή των Αγγέλων;
-         Είναι κοντά και τα λένε τόσο γλυκά,  που δεν λέγονται.
-         Γέροντα, όταν φύγεις και πας κοντά στον  Κύριο, τότε θα σε έχουμε μεγαλύτερη ανάγκη από ό,τι τώρα. Γιατί τώρα, που είσαι εδώ, φοβούνται και δεν μας κάνουν κακό. Μετά , όταν σε φωνάζουμε, θα έρχεσαι να μας βοηθάς, όπως η Γερόντισσα Παρθενία, που κατεβαίνει;
-         Να είστε γνήσια τα στελέχη μου, τα παιδιά μου, ακούς; Μη φοβάστε τίποτα! Να είστε σωστοί! Θα έρχεστε αύριο εδώ πέρα, που είναι γνήσια, και ελληνικά και χριστιανικά , στο Μοναστήρι. 




-         Γέροντα, ο αδελφός μου από νέος είναι άρρωστος και υποφέρει. Τι φταίει γι’ αυτό;
-         Παιδί μου, μήπως ο πατέρας σου έκανε κάτι;
-         Ο πατέρας μου ο συγχωρεμένος βλαστημούσε πολύ…
-         Να ξέρεις ότι, όταν μέσα σε μία οικογένεια βλαστημούν ασύστολα, χωρίς να έχουν συναίσθηση αυτού που κάνουν, υπάρχει ένα δρεπάνι που κόβει κεφάλια. Ή πεθαίνει κάποιος ή κάτι παθαίνει.



-         Γέροντα, θα γίνει επίσκοπος αυτός ο αρχιμανδρίτης;

-         Θα γίνει, αλλά δεν έχει τόσο σημασία το να γίνει επίσκοπος. Σημασία έχει να δείχνουμε στον κόσμο αγάπη, κατανόηση και να τον βοηθάμε.





-         Η αδελφή σου είναι πολύ καλός άνθρωπος, είπε κάποτε σε μία πνευματική του κόρη την τελευταία φορά που ήταν στην Αθήνα.
-         Πώς την ξέρεις, Γέροντα;
-         Ήμουν εκεί και την είδα.
-         Που, στο σπίτι της;
-         Εκεί, στο σπίτι της.
-         Πρόκειται πράγματι για φιλάνθρωπο άτομο, με πολλή καλοσύνη, καλοπροαίρετο, δεν έχει πει ποτέ ψέμματα και δεν κατηγορεί άνθρωπο. Αλλά, Γέροντα, δεν πάει την Κυριακή στην εκκλησία, δεν έχει πνευματικό, δεν κοινωνά…
-         Άστα αυτά! Ο Κύριος, όταν βλέπει έναν άνθρωπο να έχει χαρίσματα που Εκείνος θέλει, μόλις έρθει η ώρα που Αυτός θα κρίνει, θα τη στείλει και προς τα εκεί, θα της τα δώσει αυτά. Σημασία έχει να είμαστε άνθρωποι σωστοί. Δηλαδή, ο ψυχικός μας κόσμος να έχει αυτά τα στολίδια που ο Κύριος δίνει . Να μην κατηγορείς είναι το κυριότερο. Και να μην λες ψέμματα, να κάνεις φιλανθρωπία… η φιλανθρωπία σώζει τον άνθρωπο.





Από το βιβλίο: «ΓΕΡΩΝ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ ΛΑΖΑΡΗΣ
Ο Πνευματικός της Μονής Δαδίου»
Τόμος Β΄
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΦΘΙΩΤΙΔΟΣ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΚΡΙΤΑΣ

9 σχόλια:

  1. Κάποια μέρα του είπα επηρεασμένος από φοβερή σωματική κόπωση << Γέροντα τι με πέρασες ασανσέρ
    να ανεβοκατεβαίνω στις αβύσσους!>>
    Ήταν σκυμμένος! Σήκωσε το κεφάλι και με κοίταξε
    με ένα τρομαχτικό βλέμμα αγάπης και συμπόνιας για τους ανθρώπους και την ταλαιπωρία τους!

    Μ.Β.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΦΙΔΙ

    Κάποια μέρα ρώτησα το γέροντα Αμβρόσια.
    Γέροντα έχω ακούσει για κάποιον να λέει ο κόσμος πως είναι ΄καλός έχει φήμη μεγάλη!
    Δεν μου απάντησε! Με πήρε και βαδίσαμε έξω απ'το μοναστήρι προς τη βρύση.
    Αποκάτω ακριβώς στο δρόμο βρίσκονταν ένα μεγάλο σχετικά φίδι με σηκωμένο το κεφάλι.
    ένιωσα ότι είχα λάβει την απάντηση. Πρωτού πάρω πέτρα να το χτυπήσω χώθηκε κάτω στο χωράφι.
    Τότε κατάλαβα πως αν πιστεύουμε πως κάποιος είναι Άγιος και τελικά δεν είναι
    τότε γινόμαστε ανθρωπολάτρες και κτισματολάτρες και μας παίζει ο μεγαλοκέρατος
    μονότερμα.

    Μια άλλη φορά καθόμασταν πάλι στην ίδια βρύση κι αγναντέυαμε μπροστά μας το Σαραντάριο !
    Βέβαια το κατάλαβα μετά από 15 χρόνια τι έγινε εκείνη τη μέρα.

    Μπορούσε να διακρίνει αασθένειες πρωτού εκδηλωθούν πλήρως.

    Μια φορά τον ρώτησα! Γέροντα με ποιον τρόπο θα έχω πάντα λεφτά! Και μου απάντησε!
    Να ξοδεύεις πάντα λιγότερα από όσα έχεις.

    Ό,τι ερωτήσεις ΤΟΥ έκανα της συναντούσα πρακτικά στην καθημερινότητα.Πρακτική θεωρία παιδί μου έλεγε! Οπότε όταν δυσκολεύτηκα στην πρακτική θεωρία έκοψα τις ερωτήσεις.

    Μου είχε πει και το θαύμα με τους Αγίους Αναργύρους όταν ήταν στο Άγιο Όρος.

    Άλλη μια φορά μου είπε! Σε ότι έφτιαξες εσύ να κάνεις κουμάντο !(ρώταγα για διαφορους)

    Σοφές κουβέντες!

    Κάποτε διάβαζε κάποιον άνθρωπο !
    και με το νόμπελ αδιακρισίας που διαθέτω τον ρώτησα γιατί τον είδα πολύ να ζορίζεται!

    Τι έβλεπες?Μ απάντησε! Να μη σε αξιώσει ο θεός να το δεις! Δεν τον πολυπίστεψα!
    Μετά από καιρό ήρθε μπροστά μου κάτι ανάλογο.

    Κάποια άλλη φορά ζήτησα κάτι! Μου είπε να κάνω όσο πιό δυνατή προσευχή μπορώ!
    όταν μου ήρθε παραλίγο να καταρεύσω! με συμβούλεψε να μη ζητάω στην προσευχή πράγματα
    που είναι πάνω απ τις δυνάμεις μου.

    Τον ρώτησα κάποτε ! Πως θα παν τα πράγματα στο μέλλον κι η απάντηση !ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ!

    Μια άλλη μέρα μου είπε ! Εσύ αντί να διαβείς τον Ιορδάνη από το γεφύρι πήγες από το δέλτα.
    και του απάντησα !Αξιωματικός είμαι δεν είμαι μοδίστρα ! ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΆ ΈΒΑΛΕ ΤΑ ΓΈΛΙΑ ΚΑΙ ΑΥΞΗΣΕ ΛΙΓΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΤΙΣ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ!


    Β.Α.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. B I B L I O T H E C A A U G U S T A N A


    [ ο ἱ Τ ο ῦ ρ κ ο ι ἐ ν τ ῆ ι Ἁ γ ι ᾶ ι Σ ο φ ι ᾶ ι ]

    ἐγένετο οὖν ἐν μιᾶι ὥραι ὁ ὑπερμεγέθης ἐκεῖνος ναὸς πλήρης ἀνδρῶν τε καὶ γυναικῶν καὶ κάτω καὶ ἄνω καὶ ἐν τοῖς περιαυλίοις καὶ ἐν πάντὶ τόπωι ὄχλος ἀναρίθμητος. κλείσαντες δὲ τὰς θύρας εἱστήκεσαν τὴν παρ᾽ αὐτοῦ σωτηρίαν ἐλπίζοντες.

    ὦ δύστηνοι Ῥωμαῖοι, ὦ ἄθλιοι, τὸν ναόν, ὃν ἐκαλεῖτε χθὲς καὶ πρὸ τὴν χθὲς σπήλαιον καὶ βωμὸν αἱρετικῶν καὶ ἄνθρωπος οὐκ εἰσήρχετο ἐξ ὑμῶν ἐντός, ἵνα μὴ μιανθῆι διὰ τὸ ἱερουργῆσαι ἔνδον τοὺς τὴν ἕνωσις τῆς ἐκκλησίας ἀσπαζομένους, νῦν ἔνεκα τῆς ἐπελθούσης ὀργῆς ὡς σωτήριον λύτρον ἐνδύεσθε. ἀλλ᾽ οὐδὲ τῆς δικαίας ὀργῆς ἐπελθούσης ἐκίνησεν ἂν τὰ σπλάχνα ὑμῶν πρὸς εἰρήνην. καὶ γὰρ ἐν τοσαύτηι περιστάσει εἰ ἄγγελος κατήρχετο ἀπ᾽ οὐρανοῦ ἐρωτῶν ὑμᾶς· , οὐκ ἂν συνετίθεσθε. εἰ δὲ καὶ συνετίθεσθε, ψεῦδος ἂν ἦν τὸ συντιθέμενον. ἴσασιν οἱ λέγοντες πρὸ ὀλίγων ἡμερῶν· .

    τότε οἱ Τοῦρκοι κουρσεύοντες, σφάττοντες, αἰχμαλωτίζοντες ἔφθασαν ἐν τῶι ναῶι οὔπω πρώτης ὥρας παρελθούσης καὶ εὑρόντες τὰς πύλας κεκλεισμένας σὺν τοῖς πελέκεσιν ἔβαλον κάτω μὴ βραδύναντες. ἐλθόντες δὲ ξιφήρεις ἐντὸς καὶ ἰδόντες τὸν μυριάριθμον δῆμον, ἕκαστος τὸν ἴδιον αἰχμάλωτον ἐδέσμει· οὐ γὰρ ἦν ἐκεῖ ὁ ἀντιλέγων ἢ ὁ μὴ προδιδοὺς ἑαυτὸν ὡς πρόβατον.

    τίς ἐστιν ὃς διηγήσεται τὴν ἐκεῖ συμφοράν; τίς τοὺς γεγονότας τότε κλαυθμοὺς καὶ τὰς φωνὰς τῶν νηπίων καὶ τὰ σὺν βοῆι δάκρυα τῶν μητέρων καὶ τῶν πατέρων τοὺς ὀδυρμούς, τίς διηγήσεται; ὁ τυχὼν Τοῦρκος τὴν τρυφερωτέραν ἐρευνᾶι. τὴν ὡραίαν ἐν μοναζούσαις προκατεῖχε μὴν εἷς, ἄλλος δὲ δυνάστης ἁρπάζων ἐδέσμει· ἡ δὲ τῆς ἁρπαγῆς καὶ τοῦ ἑκλυσμοῦ αἰτία πλόκαμοι τριχῶν, στηθέων καὶ μασθῶν ἀποκαλύψεις, βραχιόνων ἐκτάσεις. τότε ἐδεσμεῖτο δούλη σὺν τῆι κυρίαι, δεσπότης σὺν τῶι ἀργυρωνήτωι, ἀρχιμανδρίτης σὺν τῶι θυρωρῶι, τρυφεροὶ νέοι σὺν παρθένοις, παρθένους ἃς οὐχ ἑώρα ἥλιος, παρθένους ἃς ὁ γεννήσας μόλις ἔβλεπεν, ἑλκόμεναι, εἰ δὲ καὶ βίαι ἀντωθοῦντο, καὶ ῥαβδιζόμεναι· ἠβούλετο γὰρ ὁ σκυλεύσας εἰς τόπον ἄγειν καὶ παρακαταθέμενος ἐν ἀσφαλείαι στραφῆναι καὶ δευτέραν πραῖδαν ποιῆσαι καὶ τρίτην.

    ἐβιάζοντο οἱ ἅρπαγες, οἱ εκδικηταὶ τοῦ θεοῦ, καὶ πάντας μὲν ἰδεῖν ἐν μιᾶι ὥραι δεσμωθέντας, τοὺς μὲν ἄρρενας σὺν καλωδίοις, τὰς δὲ γυναῖκας σὺν τοῖς σουδαρίοις αὐτῶν· καὶ ἦν ἰδεῖν ὁρμαθοὺς ἐξερχομένους ἀπείρους ἐκ τοῦ ναοῦ καὶ ἐκ τῶν ἀδύτων τοῦ ναοῦ ὥσπερ ἀγέλας καὶ ποίμνια προβάτων. κλαίοντες, ὀδυρόμενοι καὶ ὁ ἐλεῶν οὐκ ἦν.
    _____________ Ducae historia byzantina ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΙΑ ΔΟΥΚΑ ed. I. Bekker, Bonn 1834, pp. 290/92 Textus:
    BBBB

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΛΗΘΕΣΤΕΡΑ


    Έπαιρνε να φέξει στην κοιλάδα του ποταμού Λύκου.
    Η τελευταία σύσκεψη του Αυτοκράτορα και των αξιωματικών για την εκτίμηση της κατάστασης
    τελείωσε .
    Το συμπέρασμα ήταν απλό . Τα πάντα είχαν τελειώσει.
    Ο τομέας που υπερασπίζονταν με τις εφεδρείες ο Νικηφόρος Παλαιολόγος είχε καταρεύσει.Ο ίδιος ο Νικηφόρος ήταν νεκρός.
    Η σφαγή είχε αρχίσει και ήταν ανελέητη. Το άρπαγο γένος ξέρει πολύ καλά από τέτοια. Έχει στηρίξει την ύπαρξή του σε γενοκτονίες άλλων λαών για να υπάρξει.
    Η ζηλοφθονία των αργυρωνύμων και η ασιατική βαρβαρότητα είχαν κάνει τη δουλειά τους .


    Ο Αυτοκράτορας με απλή στολή και ταπεινά διακριτικά προχωράει πρός την Πύλη του Ρωμανού.
    Μαζί του έχει μια φρουρά από τριάντα ιππείς
    Μπροστά της βρίσκεται η σκηνή του ακόρεστου Αιματοπότου μαζί με την αφρόκρεμα των Ασιατικών στιφών τους Γενίτσαρους.
    Η πρόθεσή του απλή ! Ανοίγει μόνος του την πύλη του Ρωμανού ! Προχωράει προς το προαύλιο ! Έχει
    ξημερώσει ! Στα δεξιά του στέκουν δυο τρείς Αξιωματικοί του Αιματοπότου ! Ένας τον αναγνωρίζει
    του βάζει υπόκλιση και πριν προλάβει να τον πλησιάσει από το αριστερό μέρος όπου βρίσκονται πεντέξι υπαξιωματικοί του ένας ψηλός
    ξερακιανός με γρήγορες δρασκελιές κρατώντας ένα λογχοδρέπανο του καταφέρνει το θανατηφόρο χτύπημα στη βάση του αριστερού λαιμού.

    Τα υπόλοιπα ξεπερνάν τη σφαίρα της φαντασίας και του μύθου. Ιχνοστοιχεία αλήθειας υπάρχουν στη λαική μας παράδοση. Χάριν της Ιερής Οικονομίας εδώ αποσιωπούνται.

    Λίγοι χρονογράφοι αναφέρουν σπερματικές αλήθειες
    από το γεγονός . Οι Εσσαίοι της πλαστής δικαιοσύνης
    μιλάνε για σπαθιά για κεφάλια μάλλον για να καλύψουν το δικό τους ρόλο και τη συνολική τους απάτη . Εξάλου δεν είναι μακριά οι καιροί που ομοφρόνως ή ετεροφρόνως ομοιοιδεότυπα ζητούσαν
    πελαγώδη ανταλάγματα για να βοηθήσουν τα τετρακοσιοσάχρονα λυτρωτικά.


    Έσχατος και πρώτος ! Νεκρός και Ζωντανός
    φρουραρχεί των αιώνων τα πάτρια
    Κατά Ανεξιχνίαστον Βουλήν
    Τις κλείδες κρατώντας έως επιστροφής
    Εντίμου Αληθινού Πατρώου δια Κυρίου εν Πατρί
    γένους
    Άχρι Καιρού ον Κύριος γιγνώσκει !

    Β.Α.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κάποια άλλη φορά και ενώ ήταν στο μοναστήρι ακόμα ο Γέροντας ο Αμβρόσιος τον είδα σε ενύπνιο να στέκει όρθιος με πεντακάθαρη ιερατική στολή
    να έχει δεμένον με αλυσσίδα ένα δρακοντοειδή που καθόταν ήσυχα δίπλα του
    όπως τα σκυλιά στα αφεντικά τους
    και ομολογώ πως σκιάχκα λίγο και μόνο η μορφή του Γέροντα με ηρεμούσε σε αυτή τη θέα γιατί αυτός ο δρακοντοειδής ήταν ζωντανός και έμοιαζε όπως αυτός που καρφώνουν στις εικόνες με τακοντάρια ο Αη Γιώργης και ο Αη Δημήτρης.

    (Αυτά ισχύουν για τον πραγματικό Γέροντα και όχι για ότι άλλο κυκλοφορούσε εκεί)



    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Κάποια άλλη φορά πιάσαμε κουβέντα για τους καθολικούς και είπε

    .

    Β.Α.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δυο φορές προσπάθησα να γράψω τι είπε και τις δυο δεν τα εμφάνισε ο υπολογιστής.Γι' αυτό σιωπώ τον λόγο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΤΟΝ ΡΟΤΗΣΑ ΑΝΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΞΩΓΗΙΝΟΙ !!!!!!!!!!

    ΚΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΗΤΑΝ :

    << ΑΝ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΓΙΑΤΙ ΜΟΝΟ Η ΓΗ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΠΡΟΝΟΜΙΟ ΤΗς ΖΩΗΣ >>

    Β.Α.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αρχειοθήκη ιστολογίου